Langdurige zorg

 

Cliëntenbelang biedt onafhankelijke cliëntondersteuning langdurige zorg in alle gemeenten van Noord-Holland, behalve in de Gooi- en Vechtstreek. Deze dienstverlening bieden we onder de naam Adviespunt Zorgbelang. U heeft recht op gratis advies en ondersteuning als u aangewezen bent op 24 uurs zorg of toezicht en daardoor onder de Wet langdurige zorg valt. Als u vragen hebt, dan kunt u telefonisch contact opnemen met het Adviespunt op 0900 24 38 181. Of stuurt u een mail naar noordholland@adviespuntzorgbelang.nl.

 

Onafhankelijk en samen

Onze cliëntondersteuners zijn onafhankelijk van zorginstellingen of andere instanties. De ondersteuner staat naast u en samen zoekt u naar de best passende oplossing voor uw probleem of vraag. We gaan uit van uw vraag en wat ù nodig heeft.

 

Cliëntondersteuning Wlz in Noord-Holland

Woont u in Amsterdam, dan kunt u ons bellen op (020) 57 77 900 of mailen naar wlz@clientenbelangamsterdam.nl

 

Afbeelding voorkant flyer OCO Adviespunt ZB.pngOverige bewoners in Noord-Holland kunnen bellen naar de cliëntondersteuners van Adviespunt Zorgbelang op 0900 243 81 81 (normaal gesprekstarief) of mailen naar noordholland@adviespuntzorgbelang.nl.

 

Adviespunt Zorgbelang is een dienst van Zorgbelang Nederland, een koepelorganisatie waarvan Cliëntenbelang Amsterdam deel uitmaakt. Ook Adviespunt Zorgbelang is onafhankelijk van zorginstellingen en andere instanties. U kunt voor cliëntondersteuning langdurige zorg ook terecht bij uw zorgkantoor of MEE.

 

Lokaal

Wij kennen de mogelijkheden en de voorzieningen bij u in de wijk. Daardoor kunnen wij u goed informeren over het lokale aanbod van zorgaanbieders en mogelijke wachtlijsten.

 

Wat wij u bieden

Onze cliëntondersteuners kunnen u:

  • Informeren en adviseren over de verschillende manieren, waarop u de zorg kunt organiseren.
  • Helpen bij het regelen van de zorg die u nodig hebt.
  • Informeren over het zorgaanbod en uw rechten.
  • Ondersteunen bij het kiezen van een zorgaanbieder.
  • Ondersteunen in het contact met de zorgaanbieder als u niet tevreden bent over de geleverde zorg.

 

Persoonlijk plan en zorgplan

Bij de langdurige zorg hoort een persoonlijk plan en zorgplan. De cliëntondersteuner helpt bij het opstellen, evalueren en bijstellen van uw plannen. Ook staan we u bij wanneer u het zorgplan met de zorgaanbieder bespreekt.

 

Privéleven

Al uw vragen, klachten en ondersteuningsaanvragen registreren wij zorgvuldig, uiteraard met inachtneming van uw privéleven.  Het privacyreglement (PDF) van Cliëntenbelang Amsterdam is hierop van toepassing.