Opstellen Crisiskaart

 

Hoe komt zo'n Crisiskaart tot stand? Voor het opstellen van een Crisiskaart kunt u terecht bij onze consulent Crisiskaart. Samen stelt u een crisisplan op. Hierin staat wat voor u belangrijk is, wanneer u een psychische crisis doormaakt. En er staan afspraken over wat u wel en niet wilt. Op de Crisiskaart zelf komt een samenvatting te staan van het crisisplan.

 

De stappen

  1. Wij gaan met u na wat belangrijk voor u is, wanneer u een psychische crisis doormaakt of er in dreigt te raken.
  2. Gezamenlijk bedenken wij wat u wilt afspreken, waarover en met wie.
  3. Vervolgens bespreken we de afspraken met de mensen die belangrijk zijn.
  4. Het plan is af als iedereen zijn handtekening onder de afspraken heeft gezet.
  5. De belangrijkste afspraken uit het plan komen op de Crisiskaart te staan.
  6. De afspraken en gegevens in het crisisplan en op de Crisiskaart moeten up-to-date blijven.

 

Meer informatie

Sinds 1 mei 2023 hebben wij het beheer van de Crisiskaart overgedragen aan Cliënteninformatiepunt (Clip) van De Regenboog Groep. Clip ondersteunt al jarenlang Amsterdammers die problemen ervaren met hun psychische gezondheid. Dat doet Clip vanuit de ervaringen van cliënten zelf.

 

Wilt u meer informatie over het opstellen van een Crisiskaart, neemt u dan contact op met Clip via info@clienteninformatiepunt.nl of op (020) 468 56 47.