Uw privacy ContactNieuwsbrief

|

Nieuws

Enquête jongeren, hulp en corona

Wij van het Noord-Hollands jongerennetwerk zijn benieuwd hoe het met jongeren in Noord-Holland gaat. Daarom willen we je vragen om de enquête over hulp tijdens corona in te vullen. Het kost je 5 tot 10 minuten. Of stuur dit bericht door naar andere…

Lees verder »

Ruud Fiere nieuwe community builder

Vanaf 1 april jl. ben ik gestart als de nieuwe community builder voor Cliëntenbelang. Onze organisatie heeft een schat aan ervaring met en kennis van mensen die vanwege hun beperking, chronische aandoening of psychische klachten moeite hebben met…

Lees verder »

Beter luisteren naar jongeren zelf

Om de begeleiding van jongeren met een hulpvraag op de overgang naar volwassenheid (16-27 jaar) te verbeteren, moeten we beter luisteren naar deze jongeren zelf. Wat heeft hen goed geholpen? Wat had hen nog beter kunnen helpen? In het project ‘Over…

Lees verder »

Iedere burger heeft kennis, ervaring en inzichten die waardevol zijn voor de samenleving. Dit is ook het uitgangspunt van onze democratie. Daarom is het belangrijk dat iedereen kan meedenken en meedoen. Hoe pak je dat als gemeente succesvol aan?
Op 3 juni kwam een gemengd gezelschap van 60 actieve burgers en beroepskrachten bijeen op de hogeschool Windesheim in Almere om zich te laten inspireren op het gebied van burgerparticipatie. Onder de naam 'Burgerparticipatie Nieuwe Stijl begeleidt…
Het belang van een goed begrip van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) is groot voor iedereen die er mee te maken krijgt. De Wmo is een landelijk wettelijk kader dat op gemeenteniveau ruimte laat om voor de eigen inwoners de regelgeving in te…
In veel gemeenten krijgen cliënten een besluit, waarin staat wat er moet gebeuren voor bijvoorbeeld een schoon en leefbaar huis. Het gaat niet over uren en minuten die hiervoor nodig zijn maar over resultaat, ook wel ‘resultaatgericht indiceren’…
Een crisis is een zeer persoonlijke ervaring en ziet er voor iedereen anders uit. Het is belangrijk om ook op die momenten de regie te houden. Afgelopen maand hebben 9 nieuwe Crisiskaartconsulenten dit ervaren tijdens de opleiding, waar ze leerden om…
De Hulpkaart is een nieuw ontwikkeld instrument en afgeleid van de Crisiskaart. Anders dan de Crisiskaart is de Hulpkaart bestemd voor een bredere groep mensen met onbegrepen gedrag. Zoals mensen met dementie of een licht verstandelijke beperking.